vgachecker

سایت کامپیوتری

vgachecker

سایت کامپیوتری

معرفی لینوکس ردهت (کلاه قرمز)

لینوکس یک سیستم عامل سریع ، پایدار و کد باز برای کامپیوتر های خانگی و ایستگاه های کاری است که شامل سرویس های حرفه ای اینترنت ابزارهای برنامه نویسی گسترده رابطهای گرافیکی کاربر (GUI ) کاملا کاربردی و حجم عظیمی از برنامه های کاربردی از مجموعه آفیس گرفته تا برنامه های کاربردی چند رسانه ای می باشد. لینوکس در اویل دهه 1990 توسط Linus Torvalds به همراه چند برنامه نویس دیگر در مناطق مختلف جهان نوشته شد. به عموان یک سیستم عامل ، لینوکس خیلی از عملکردهای یونیکس ، مکنتاش ، ویندوز و ویندوز NT را انجام می دهد. به هر حال لینوکس به خاطر قدرتش و انعطاف پذیری اش معروف است . اغلب سیستم عامل های PC مثل ویندوز کارشان را با کامپوتر های شخصی کوچک آغاز کردند که اکنون به ماشین های مرسوم امروزی تبدیل گشته اند. چنین سیستم عامل هایی به طور مداوم در حال به روزرسانی هستند تا اینکه خود را با قابلیت های دائما در حال تغییر سخت افزارهای PC وفق دهند. از طرف دیگر لینوکس با هدف دیگری نوشته شد . لینوکس نسخه PC سیستم عامل یونکس است که چند دهه روی کامپوترهای بزرگ و مینی کامپوتر ها مورد استفاده قرار می گرفت و هم انون سیستم منتخب برای سرویس دهنده ها و ایستگاه های کاری موجود در شبکه می باشند. لینوکس سرعت کارایی مقیاس پذیری و انعطاف پذیری یونیکس را برای PC شما به ارمغانمی آورد و از تمام قابلیتهای که کامپوترهای شخصی هم اینک می توانند فراهم نمایند، بهره می برد.


از لحاظ فنی ، لینوکس شامل برنامه سیستم عامل است که با نام کرنل شناخته می شود و بخشی است که اساسا توسط Linus Torvalds نوشته شده است. اما همیشه به همراه حجم عظیمی از برنامه های کاربردی نرم افزاری، از سرویس دهنده های شبکه و برنامه های امنیتی گرفته گرفته تا برنامه های کاربردی آفیس و ابزار های برنامه نویسی، توزیع می شود. لینوکس از طریق بازگذاشتن کد اصلی آن زمانی گسترش پیدا کرد که برنامه نویسان مستقل دست به دست هم دادند تا نرم افزاری رایگان و باکیفیت رابرای تمامی کاربران فراهم کنند. لینوکس به عنوان پلات فرم اصلی برای نرم افزارهای کد باز درآمد که بیشتر آن توسط پروژه GNU مربوط بهFree Software Foundation نوشته شد. بیشتر اینبرنامه های کاربردی به عنوان ضمیمه ای به همراه محصولات استاندارد لینوکس عرضه می شوند. هم اکنون هزاران برنامه کاربردی کد باز را می توان از سایت هایی چون open source development network (OSDN) به آدرس OSDN soueceforge.net و rpmfind.net و freshmeat.net سایت apps.kde.com مربوط به KDE و سایت gnome.com مربوط به GNOME دانلود کرد.

به همراه قابلیت های سیستم عامل لینوکس، ویژگی های قدرتمنهد شبکه شامل پشتیبانی اینترنت ، اینترانت، ویندوز و شبکه AppleTalk وجود دارد. به عنوان یک استاندارد ، لینوکس به همراه سرویس دهنده ها ی سریع ، کارا و پایدار اینترنتی از قبیل سرویس دهنده های وب FTP و DNS به همراه سرویس دهنده های پراکسی ، اخبار و پستی عرضه می شود. به عبارت دیگر لینوکس دارای تمام آن چیزی است که شما جهت راه اندازی ، پشتیبانی و نگه داری یک شبکه کاملا عملی بدان نیاز دارید.

فعالیت های بازاریابی و تحقیقاتی بازاریابی

ورود به هزاره ی سوم ، بر پیچیدگی های کسب و کار افزوده است. استفاده از فناوری های نوین ، عصر ارتباط را به عصر فرا ارتباطات تبدیل کرده است. تغییرات گسترده ای که فناوری رقم زده ، موجب شده تا بازار ها نیز دستخوش تغییر شود .ظهور و حضور کالاهای بدیع که تا چند دهه قبل حتی رویایی برای آنها نیز وجود نداشت ، لزوم تغییر نگرش در عملکرد سازمانها را آشکار می سازد. رقابت گسترده در ابزار هاثی فرا ارتباطی ، حاشیه امنیت شرکت ها را به خطر انداخته و آنها را به فکر راه چاره انداخته است. در میان بسیاری از صاحبنظران معتقدند راه نجات و بقای شرکت ها در انطباق با فناوری های جدید ،و استفاده از ایده های نو آور به منظور کسب سهم بازار است. برخی ذدیگر استفاده از دانش بازاریابی و بهبود ارائه ی خدمات و محصولات به مشتریان راایده ی برتر می دانن و گروهی دیگر استفاده از ارتباطات عمیق با مشتریان را دارویی شفا بخش این عصر خوانده اند. آنچه را که در نگرش بسیاری از صاحبان عقیده می توان یکسان دانست ، استفاده از مفاهیم بازاریابی و تلاش در راستای ارضای نیاز مشتریان است. بررسی نظرات و ایده های بزرگان ،لزوم توجه به مشتری ، نوآوری ، بازاریابی ، سرعت و انعطاف در خدمات ، کیفیت به عنوان یک الزام ، و استفاده از فناوری های روز را آشکار می سازد.

در این بین بقرخی نگرانی صاحبان صنایع افزوده است ؛ آمار نشان می دهد از نو آوری ها در محصولات مصرفی ، و 33درصد از نوآوری ها در محصولات صنعتی با شکست مواجه می شود. بسیاری از مدیران همواره می پرسند : چرا ؟ شاید پاسخگویی به این پرسش به سادگی امکان پذیر نباشد ، اما در هر صورت شکست محصول جدید به معنی عدم پذیرش مشتری است. حال باید پرسید چرا مشتری محصول جدید را نپسندیده است؟

فعالیت های بازاریابی و تحقیقاتی بازاریابی

تعریف بازایابی

تعاریف متعددی برای بازاریابی صورتا پذیرفته است. در اینجا نیز ما قصد نداریم به تعاریف بازاریابی بپردازیم ،  فقط به این تعریف بسنده می کنیم که بازاریابی فرایندی است درصدد شناخت نیاز مشتری ، شناساندن محصولات تولیدی شرکت به مشتریان ، و تلاش برای جلب رضایت آنها.

نکته ی مهمی که در تعریف بازاریابی باید به آن دقت مرد این است که بازاریابی از پیش از ت.ولی محصول آغز می شود و نه پس از آن. باوجود تاکیدات فراوانی که در بسیاری از کتاب ها و کلاس های بازاریابی دیده می شود ، هنوز هم بسیاری از سازمان ها ، بازاریابی را فرایندی پس از تولید محصول می دانند و این موضوع به نوعی پاسخی است به این که چرا محصولات جدید شکست می خورند. البته باید نگاهی عمیق تر به این مسئله داشت ، اما با نگاهی ساده می توان دریافت که بسیاریر از محصولات جدید بر خاسته از نیاز مشتری نیست و به نوعی دحاصل تفکرات واحد تحقیق و توسعه ی سازماناست. به بیانی دیگر ، واحد های درون سازمانی آن چیزی را که خود می خواهند تولید می کنند نه چیزی که مشتری به دنبال آن است.

فرایند عمومی تولید محصولات جدید

بازار : 1- تحقیق و توسعه 2- تولید 3- بازاریابی 4- فروش

فرایند تخصصی تولید محصولات جدید :

بازار : 1- بازاریابی 2- تحقیق و توسعه 3- تولید 4- بازاریابی 5- فروش

جورج دی ، استاد دانشگاه پنسیلوانیا ، می گوید : (( شرکت های مهندسی محور هیچ گاه از احساسات مردم به محصولاتتشان آگاه نیستند )). این گفته ی دی بیانگر این موضوع است که صرفا استفاده ی شرکت ها از واحد های تحقیق و توسعه R&D)) قوی بائث موفقیت محصولاتشان نخواهد شد بلکه ، ایجاد رابطه ای منطقی بین نیاز مشتری و واحد هایی نظیر R&D می تواند بائث توفیق محصولات شود . کوین دهوف که در زمینه ی توسعه ی محصولات تحقیقاتی را انجام داده ، معتقد است که مهندسان اغلب بر حل مسائل تکنیکی ( مشکلات فیزیکی محصول ) تمرکز دارند ، بنابراین راههایی را که می توان از طریق آن نیاز واقعی مشتری را شناخت ، نمی بینند.

در کلام آخر باید گفت بازاریابی باید قادر باشد نیاز مشتری را شناخته و درصدد رفع آن برآید.